Translate this page RO

Select language
InfoCons

Ce trebuie să fac și la ce trebuie să fiu atent când achit rovinieta

La momentul la care vă prezentați într-unul din punctele de lucru ale distribuitorilor autorizații de CNAIR să încaseze tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale (rovinieta), pentru achitarea acesteia trebuie să:

  • comunicați personalului distribuitorului numărul de înmatriculare al vehiculului asa cum este înscris în certificatul de înmatriculare;
  • comunicați personalului distribuitorului numărul de identificare al vehiculului (seria de șasiu), în cazul rovinietelor cu valabilitate de 90 zile și 12 luni, atunci când se solicită acest lucru de către personalul distribuitorului;
  • comunicați personalului distribuitorului tipul vehiculului, conform clasificării prevăzute în anexa nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr. 15/2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 424/2002, cu modificările și completările ulterioare;

În urma furnizării datelor, personalul distribuitorului va elibera un document, denumit „copie partener”, document pe care vi-l va înmâna, în vederea verificării corectitudinii datelor înscrise și certificării, prin semnătură, a corectitudinii acestora.

În cazul în care observați că datele înscrise nu sunt conforme cu cele solicitate, returnați personalului distribuitorului copia partner nesemnată și solicitați eliberarea unui nou document, în conformitate cu cele solicitate.

În acestă situație, personalul distribuitorului este obligat să emită un nou document "copie partener".

În situația în care datele înscrise în „copie partener” sunt conforme cu cele solicitate, trebuie să semnați acest document, personalul distribuitorului urmând a vă înmana exemplarul „copie client” al rovinietei, document ce va fi ștampilat de distribuitor și va rămâne în posesia dumneavoastră.

Atenție!!! Doar emiterea de către personalul distribuitorului a documentului „copie client” atestă înregistrarea în baza de date a rovinietei.

În cazul în care observați o eroare la înscrierea numărului de înmatriculare, după ce ați semnat documentul „copie partener”, iar personalul distribuitorului a emis documentul „copie client” , puteți solicita corecția numărului de înmatriculare, în punctul de lucru al distribuitorului care a emis rovinieta, în decurs de 60 de minute de la emiterea acesteia.

În vederea operării acestei modificari, personalul distribuitorului va solicita o copie de pe certificatul de înmatriculare al vehiculului.

Pentru o astfel de solicitare, va fi emis de către personalul distribuitorului, un document justificativ în două exemplare identice astfel:

  • primul exemplar (Corecție Număr Auto - copie partener) se înmânează solicitantului în vederea certificării prin semnătură a corectitudinii datelor;
  • al doilea exemplar (Corecție Număr Auto - copie client), emis după certificarea copiei partener, va fi ștampilat de către distribuitor și înmânat solicitantului.

Atenție!!! Doar emiterea documentului (Corecție Număr Auto - copie client) atestă modificarea numărului de înmatriculare în baza de date.

Sursa: CNAIR

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+