Protectia consumatorilor, care inseamna promovarea si apararea drepturilor fundamentale ale consumatorilor, se realizeaza prin autoprotectie individuala si asociativa, si, respectiv, de catre institutiile statului, prin protectie directa – activitatile de reglementare, supraveghere si control si protectie indirecta – informarea si educarea consumatorilor, sprijinirea asociatiilor de consumatori.
In Romania capacitatea de autoprotectie este scazuta datorita, pe de o parte, nivelului redus de informare si educare a consumatorilor si, pe de alta parte, blocarii procesului de structurare asociativa a acestora si incapacitatii asociatiilor existente de a desfasura programe si campanii eficiente.
Dintre factorii care franeaza devenirea autoprotectiei drept calea principala de protectie, fiind cea mai sigura, mai eficienta si mai putin costisitoare pentru stat, enumeram :
Avand in vedere cele de mai sus, InfoCons, sub egida Federatiei Asociatiilor de Consumatori, desfasoara Campania Nationala “o9atitudine!”, care vizeaza:
agentii economici, in sensul constientizarii de catre reprezentantii lor a:
institutiile statului si a reprezentatiilor lor, pentru:
consumatorii, pentru:
o9atitudine! inseamna asumarea de catre agentii economici, institutiile statului si consumatori a celor prezentate mai sus si devenirea lor ca practici si deprinderi comportamentale .
o9atitudine! se va manifesta atunci cand majoritatea cetatenilor, vor constientiza calitatea lor de consumatori si vor actiona, in raport de statutul lor profesional si social, pentru apararea drepturilor si intereselor corespunzatoare acesteia.
Campania Nationala “o9atitudine!!” se desfasoara incepand cu 15 martie 2007 prin lansarea unui clip video sub egida acestei campanii, a unui spot radio, tiparirea si diseminarea informatiilor prin afise si pliante, organizarea de evenimente la nivel national in cele 8 Euroregiuni.
Pliantele si afisele sunt diseminate in institutiile de stat la nivel central si local, unitati de invatamant universitar, preuniversitar si prescolar, cu ajutorul Confederatiilor Sindicale in marile intreprinderi, in marile centre comerciale (Ex.: magazinul Unirea Shopping Center din Bucuresti unde organizatia noastra detine un Centru de informare) si in Centrele de Informare si Consultanta ale organizatiei (peste 350 de locatii la nivel national), cu ocazia evenimentelor, seminariilor si simpozioanelor organizate de InfoCons – InfoCons cat si in reteaua nationala Info EU-RO.
Locații Diseminare Materiale: Descarcă lista în format PDF
InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*
*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom