Momentele în care ne confruntăm cu o situaţie care ne pune în pericol viaţa sau bunurile sunt întotdeauna tensionante, iar de modul în care acționăm poate depinde viaţa noastră, a familiei sau a altor persoane. Cui trebuie să ne adresăm și ce trebuie să comunicăm?
Pentru orice urgenţă pe teritoriul României, se apelează Sistemul Naţional unic pentru apeluri de urgenţă – 112. Astfel, când apelați numărul de telefon 112, care este gratuit indiferent de operatorul de telefonie, trebuie să comunicați operatorului următoarele informaţii:
După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puși în legătură cu structura abilitată să intervină și pentru a primi eventuale recomandări. Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să apelaţi din nou.
Întotdeauna spuneţi-le să formeze 1-1-2, dar niciodată să nu vă referiţi la acest număr de urgenţă ca "1-12" sau "11-2". Pe tastatura telefonului nu există ca numere/simboluri 11 sau 12, iar copilul poate deveni confuz în formarea numărului.
InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!
**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal