Translate this page RO

Select language
InfoCons

Anularea și returnarea comenzii

Cum puteți anula o achiziție

Trebuie să îl informați pe comerciant cu privire la decizia de anulare a achiziției. Nu este suficient doar să trimiteți produsele înapoi. Comerciantul trebuie să vă furnizeze un model de formular de retragere pe care să îl puteți folosi pentru a-i comunica decizia dumneavoastră. Dacă nu doriți, nu sunteți obligat să folosiți formularul respectiv.

Îl puteți informa pe comerciant în momentul în care trimiteți produsele înapoi, de exemplu prin adăugarea unei declarații scrise la produsele pe care le returnați prin poștă sau prin trimiterea unui fax sau e-mail.

Pentru a trimite înapoi produsele neutilizate, aveți la dispoziție 14 zile din momentul în care l-ați informat pe comerciant.

Unii comercianți s-ar putea să nu perceapă taxe pentru returnarea produselor. Totuși, dacă trebuie să plătiți costul returnării produselor, comerciantul trebuie să vă informeze în acest sens. Dacă nu o face, va trebui să achite el însuși costul returnării. Nu trebuie să plătiți eventuale taxe despre care nu ați fost informat.

Pentru mărfuri voluminoase (cum ar fi echipamentele de uz casnic de mari dimensiuni), comerciantul trebuie să vă ofere cel puțin o estimare a costurilor de returnare. Bunurile voluminoase cumpărate de la un comis voiajor și livrate imediat trebuie să fie colectate de către vânzător, pe propria cheltuială.

Rambursări

Dacă achiziționați produse dintr-un magazin obișnuit, legea nu prevede posibilitatea de a le returna (pentru a le schimba sau pentru a primi banii înapoi) decât dacă au un defect. Cu toate acestea, numeroase magazine le permit clienților în mod voluntar să returneze sau să își schimbe produsele într-un anumit interval de timp. Verificați cu atenție politica magazinului privind returnarea produselor.

 

Vânzătorul este obligat să vă returneze banii în termen de 14 zile de la anularea comenzii, dar rambursarea poate întârzia în cazul în care comerciantul nu a primit produsele înapoi sau cel puțin dovada că le-ați trimis.

Rambursarea trebuie să includă și eventualele taxe de expediere pe care le-ați plătit la efectuarea comenzii. Cu toate acestea, comerciantul poate percepe costuri de livrare în cazul în care ați solicitat livrare non-standard (expres).

Sursă: Europa.eu

 

 

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+