Translate this page RO

Select language
InfoCons

Drepturile consumatorilor de credite

  • Dreptul de a primi informatiile precontractuale pe un formular standardizat cu toate datele tehnice ale creditului (DAE, formula de calcul a dobanzii si suma totala ce urmeaza a fi rambursata), ceea ce permite o comparare transparenta a ofertelor bancilor si alegerea celei mai avantajoase;
  • Dreptul de a primi, la cerere si gratuit, un exemplar din proiectul contractului de credit, inainte de a decide contractarea creditului
  • Dreptul de retragere din contract fara a invoca un motiv anume in termen de 14 zile calendaristice;
  • Dreptul de a alege modalitatea prin care doreste sa ramburseze creditul: prin rate egale (anuitati) sau prin rate descrescatoare. Avantaje - rate egale (consumatorul se incadreaza la un credit mai mare) si rate descrescatoare (totalul de rambursat este mai mic);
  • In cazul in care debitorul solicita refinantarea creditului la aceeasi banca, in masura in care acesta s-a dovedit bun-platnic, banca va examina cererea si, in functie de situatia financiara a acestuia, poate acorda creditul de refinantare, respectandu-se toate conditiile noii oferte de creditare;
  • Dreptul de a rambursa anticipat creditul:
    • Consumatorul are dreptul, in orice moment, sa se libereze in tot sau in parte de obligatiile sale care decurg dintr-un contract de credit. In acest caz, consumatorul are dreptul la o reducere a costului total al creditului, aceasta reducere constand in dobanda si costurile aferente perioadei dintre data rambursarii anticipate si data prevazuta pentru incetarea contractului de credit;
    • Dreptul consumatorului de a rambursa anticipat nu poate fi conditionat de plata unei anumite sume minime sau de un anumit numar de rate;
    • Comisionul de rambursare anticipata trebuie sa fie 0% in cazul creditelor cu dobanda variabila si nu poate depasi 1% din costul creditului rambursat anticipat in cazul creditelor cu dobanda fixa (respectiv 0,5% in ultimul an);
  • Dreptul de a primi la terminarea contractului de credit, gratuit, din oficiu, un document care sa ateste faptul ca au fost stinse toate obligatiile dintre parti sau care indica obligatiile contractuale neindeplinite. Totodata, se inchid si conturile aferente creditului, fara a fi necesara depunerea unei cereri din partea consumatorului si fara plata unor costuri suplimentare.

 

InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

FII INFORMAT! IA ATITUDINE! -0219615

  Irina Chitu – Director Departament  financiar bancar si nebancar – InfoCons – InfoCons Sursa articol: www.FinZoom.ro    

InfoCons (www.infocons.ro) - Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!** din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615*** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+