Translate this page RO

Select language
InfoCons

Proiecte și campanii

InfoCons – InfoCons, Asociație de Protecția Consumatorilor, are în cadrul Strategiei statutată și în documentele de înființare dezvoltarea următoarelor activități ca programe strategice pentru dezvoltarea României prin schimbarea mentalității cetățenilor din consumatori pasivi în consumatori activi.

  1. Programul pentru transparenta informatiei (www.pti.ro)
  2. Trofeul Consumatorului
  3. Programul de colaborare transfrontaliera (pct.pti.ro)
  4. Programul pentru promovarea culturii (ppc.pti.ro)
  5. Programul National AntiContrafaceri – Programul National de Protectie a Consumatorilor impotriva Produselor si Serviciilor Contrafacute (www.anticontrafaceri.ro)
  6. Programul privind protectia consumatorului privind etichetarea alimentelor
  7. Programul privind efectele raportarii financiare asupra consumatorilor
  8. Programul pentru protectia consumatorilor si efectele privind drepturile legate de proprietatea intelectuala si industriala
  9. Programul pentru protectia consumatorului de apa potabila
  10. Programul privind efectele licitatiilor publice asupra consumatorilor
  11. Programul pentru protectia consumatorului impotriva fraudei in vama
  12. Programul pentru protectia consumatorilor de produse si servicii din sectorul agro-zootehnic
  13. Programul pentru protectia consumatorilor de produse si servicii turistice prin dezvoltarea turismului durabil
  14. Programul pentru protectia si prevenirea consumatorilor in caz de calamitati si dezastre naturale
  15. Programul pentru protectia consumatorilor – Probleme sociale si egalitatea de sanse
  16. Programul pentru protectia consumatorilor in perspectiva alinierii la acquis-ul comunitar
  17. Cooperarea administrativa in domeniul protectiei consumatorului
  18. Programul pentru protectia consumatorilor in perspectiva alinierii la sistemul monetar unic european- Introducerea monedei euro
  19. Programul pentru protectia consumatorilor si problematica implementarii legislatiei mediului.
  20. Programul pentru protectia consumatorilor prin protejarea naturii
  21. Programul pentru protectia consumatorilor si efectele asupra acestora prin cererea de capital si creditare
  22. Programul pentru protectia consumatorilor prin constientizarea si educarea asupra beneficiilor achizitionarii de produse de marca si efectele inregistarii marcii si a designului
  23. Programul pentru protectia consumatorilor – Problematici si efecte pe piata muncii
  24. Programul pentru protectia consumatorilor prin protectia apelor
  25. Programul pentru protectia consumatorilor prin includerea sociala a persoanelor defavorizate – educatie si informare asupra drepturilor legitime ale acestora
  26. Protectia si siguranta la locul de munca efecte directe asupra protectiei consumatorilor
  27. Programul pentru protectia consumatorilor si Ecosisteme
  28. Programul privind ajutorul din partea statului cu respectarea legislatiei privind drepturile legitime ale consumatorilor
  29. Programul pentru protectia consumatorilor de transport pe drumurile publice
  30. Programul pentru protectia consumatorilor prin protejarea si administrarea padurilor
  31. Protectia consumatorilor de zgomotul ambiental si monitorizarea acestuia
  32. Programul pentru protectia consumatorilor de mass media
  33. Programul pentru protectia consumatorilor de servicii aviatice in perspectiva implementarii noilor tehnologii
  34. Programul privind drepturile legitime ale consumatorilor privind achizitionarea de produse Nepiratate
  35. Programul pentru protectia consumatorilor de televiziune digitala
  36. Programul pentru protectia consumatorilor de transport maritim si fluvial
  37. Programul pentru protectia consumatorului de servicii si produse financiare
  38. Programul pentru protectia consumatorilor de produse si servicii tipografice
  39. Programul pentru protectia consumatorilor de politica
  40. Programul pentru protectia consumatorilor de produse si servicii media
  41. Programul pentru protectia consumatorilor de publicatii
  42. Programul pentru protectia consumatorilor de produse si servicii de asigurari
  43. Programul National de Crestere a Accesului la Justitie si de Dezvoltare a Solutiilor Alternative de Mediere si Arbitraj
  44. Programul Politici de Mediere si Actiuni de Protejare a Consumatorilor
  45. Programul pentru protectia consumatorilor de comert electronic
  46. Colegiul pentru Protectia Consumatorilor – Un program de cursuri si training-uri destinat furnizorilor de produse si servicii
  47. Programul pentru protectia consumatorilor de jocuri de noroc
  48. Programul national pentru protectia consumatorilor de produse farmaceutice
  49. Programul national pentru protectia consumatorilor de produse si servicii medicale
  50. Programul national pentru protectia consumatorilor de produse si servicii cosmetice si de ingrijire corporala
  51. Programul national pentru protectia consumatorilor privind informarea corecta asupra etichetarii produselor
  52. Programul pentru protectia consumatorilor de ciocolata si produse din ciocolata
  53. Programul pentru protectia consumatorilor de produse avicole
  54. Programul pentru protectia consumatorilor in domeniul comertului cu produse de arta si al creatiei intelectuale
  55. Programul pentru protectia consumatorilor de produse si servicii aeriene.
Campania „STOP Contrabandei! Ia atitudine!

Campania „STOP Contrabandei! Ia atitudine!

Campanie de informare, educare și întărire a capacității instituționale pe tema Contrabandei la nivel național, în vederea creării unei stări de spirit necesare pe diversele palier

STOP! Faceți diferența fără indifierență!

STOP! Faceți diferența fără indifierență!

Campanie realizata in parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

112 - 113  - Numere de urgență obligatoriu de afișat

112 - 113 - Numere de urgență obligatoriu de afișat

Campanie realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale în colaborare cu InfoCons - Asociație pentru Protecția Consumatorilor.

Alegeți un iluminat mai bun!

Alegeți un iluminat mai bun!

Campanie realizata in parteneriat cu Asociatia Romana pentru Iluminat si Recolamp.

112 - Sunați și salvați VIAȚA, PROPRIETATEA, MEDIUL

112 - Sunați și salvați VIAȚA, PROPRIETATEA, MEDIUL

Campanie realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale în colaborare cu InfoCons - Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Si tu poti sa fii Mos Craciun pentru cineva! Ia atitudine! Cu o9atitudine poti aduce un zambet!

Si tu poti sa fii Mos Craciun pentru cineva! Ia atitudine! Cu o9atitudine poti aduce un zambet!

Avem un grup de cativa copii cu probleme sociale foarte grave care si-au exprimat in scris dorintele si credem ca fiecare dintre noi, cu un minim de efort putem sa indeplinim macar o singura dorinta

Acces la serviciul de urgenţă pentru persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire prin SMS la numărul 113

Acces la serviciul de urgenţă pentru persoanele cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire prin SMS la numărul 113

Campanie realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale în colaborare cu InfoCons - Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Împreună pentru siguranța vârstnicilor

Împreună pentru siguranța vârstnicilor

Campanie inițiată de Poliția Română în colaborare cu InfoCons cu scopul creșterii gradului de securitate a vârstnicilor.

NU TRECE DINCOLO - ALEGE VIAȚA!

NU TRECE DINCOLO - ALEGE VIAȚA!

Campanie derulată de Ministerul Afacerilor Interne prin Inspectoratul General al Poliției Române - Direcția Rutieră, în colaborare cu InfoCons.

Protejează-ți familia și locuința! - Atenție la focul deschis!

Protejează-ți familia și locuința! - Atenție la focul deschis!

Campanie inițiată de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență în colaborare cu InfoCons, cu scopul conștientizării pericolului pe care focul deschis îl reprezintă.

Sfaturi de vacanță

Sfaturi de vacanță

Campanie inițiată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în colaborare cu InfoCons cu scopul educării și protejării consumatorului pe durata vacanței.

RCA - Sistemul B/M

RCA - Sistemul B/M

Campanie inițiată de Autoritatea de Supraveghere Financiară în colaborare cu InfoCons cu privire la conștientizarea baneficiilor aduse de sistemul bonus/malus.

Asigurare - Reasigurare: Astra S.A.

Campanie inițiată de Autoritatea de Supraveghere Financiară în colaborare cu InfoCons cu scopul oferirii unei linii de ghidare pentru asigurații, beneficiarii cât și păgub

Informații Utile -  Călătoria în străinătate

Informații Utile - Călătoria în străinătate

Campanie inițiată de Inspectoratul General al Poliției de Frontieră în colaborare cu InfoCons cu scopul informării cetățenilor români ce doresc să călătorească în străină

Protejați Pădurea

Protejați Pădurea

Campanie inițiată de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență în colaborare cu InfoCons cu scopul protecției mediului înconjurător și a diminuării frecvenței incendiilor în m

Protecţia consumatorilor în Uniunea europeană – Zece principii fundamentale

Campanie de educare şi informare a consumatorilor cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le au. Zece principii fundamentale: Cumpără ce doreşti, de unde doreşti; Dacă nu funcţio

Campania Naţională de Educare şi Informare a Consumatorilor în Domeniul Financiar – Bancar

Campania Naţională de Educare şi Informare a Consumatorilor în Domeniul Financiar – Bancar

15 martie 2013, Bucureşti – De Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons lansează Campania Naţională de Educare şi Informare a Consuma

Concurs și eu susțin InfoCons

Concurs și eu susțin InfoCons

InfoCons – InfoCons, anunta startul concursului „Si eu sustin InfoCons!”.

Campanie de educare şi informare a consumatorilor cu privire la drepturile şi obligaţiile consumatorilor de gaze naturale

Campanie de educare şi informare a consumatorilor cu privire la drepturile şi obligaţiile consumatorilor de gaze naturale. În cadrul materialului realizat au fost furnizat informaţii utile c

Campanie de educare şi informare a consumatorului cu privire la respectarea legislaţiei rutiere aflate în vigoare

Campanie de educare şi informare a consumatorului cu privire la respectarea legislaţiei rutiere aflate în vigoare pe teritoriul României mai ales din perspectiva utilizării telefon

Campania Naţională “o9atitudine - InfoUtile!”

Campania Naţională “o9atitudine - InfoUtile!”

Datorita Campaniei Nationale “ o9 atitudine! – InfoUtile!” desfasurata de InfoConsomânia pentru mediatizarea numarului 0219551, numar ce a fost implement

Campania Nationala

Protectia consumatorilor, care inseamna promovarea si apararea drepturilor fundamentale ale consumatorilor, se realizeaza prin autoprotectie individuala si asociativa, si, respectiv, de catre institut

Campania de solutionare alternativa a disputelor

CAIETUL DE RECLAMATII constituie un mod rapid si eficient pentru colectarea reclamatiilor si sesizarilor consumatorilor. Reprezinta o maniera unitara la nivel national si standardizata, in vederea r

9 zile de o9atitudine!

Din 29 Iunie până pe 7 Iulie câştigi zilnic un premiu dacă eşti un consumator informat şi răspunzi corect la întrebările concursului de pe pagina noastra de Facebook. În fiecar

Cere Bonul Fiscal!

Cere Bonul Fiscal!

Campania "Cere bonul fiscal!" este initiata de catre Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorului si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania (InfoCons) si va fi structurata

A.N.P.C.P.P.S. Romania Partener in cadrul Proiectului 3E (EASA/Etica/Educatie)

Scopul Proiectului 3E (EASA/Etica/Educatie) este de a oferi profesionistilor actuali si viitori din domeniul publicitatii, elementele legate de etica pentru a intelege si crea publicitate responsabila

Proiect european "Provocari in invatarea pe tot parcursul vietii - Care sunt sansele de a beneficia de educatie?"

A.N.P.C.P.P.S. Romania desfasoara in perioada august 2009 - iulie 2011 Proiectul European "Provocari in invatarea pe tot parcursul vietii - Care sunt sansele de a beneficia de educatie?" ("CHALLENGES

Proiect european "Norme de etichetare a alcoolului in scopul protejarii tinerilor - PROTECT"

Asociatiile de consumatori implicate in proiect vor organiza in cele 6 tari participante focus-grupuri cu tineri. Rezultatele unui studiu complex asupra consumatorilor ce se axeaza pe etichetarea alco

Programul Operational Sectorial „Cresterea Competitivitatii Economice"

Finalizarea Proiectului „Educatie si implicare civica prin cresterea accesului la informatie in domeniul protectiei consumatorilor - Biblioteca Nationala - Centrul de Resurse pentru Societatea Civila

Paşaportul Consumatorului de Servicii Turistice

Proiectul va contribui la dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin creşterea gradului de încredere a turiştilor români şi străini în serviciile turistice de pe teritoriul României, în urma p

Proiect “Educatie si implicare civica prin cresterea accesului la informatie in domeniul protectiei consumatorilor”

Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”; „Investiţii pentru viitorul dumneavoastră!” - Proiect co-finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională

Proiectul Ecologic Romanesc

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, prin Campania "O 9 Atitudine" în parteneriat cu Comisia pentru Administraţie Publică, Amenaja

Catalog tehnic european cu privire la fraudă în cazul mijloacelor de plată

Consumatorii sunt în general bombardaţi de noile tehnologii şi de noile metode de plată: carduri de credit, e-banking, plăţi prin telefon, bani electronici etc. În reclamele care se fac acestor mijloa

Seminarii în scopul prevenirii fraudelor prin mijloacele de plată

A.N.P.C.P.P.S. România, în colaborare cu asociaţia spaniolă de consumatori ADICAE (Asociación de Usuarios de Bancos, Cajas y Seguros), a desfăşurat în perioada 2008 - 2009, Proiectul european "Ciclul

Lansarea Grupului de Lucru "Adoptă Lacul Plumbuita"

Evenimentul de lansare a Grupului de Lucru din cadrul Campaniei "Adoptă Lacul Plumbuita - Adoptă O 9 Atitudine", ale cărui obiective sunt rezolvarea problematicilor constatate în zona Lacului Plumbuit

Economiseşte pentru tine! Economiseşte pentru mâine!

Campania propune o reconsiderare personală a felului în care ne raportăm la utilizarea resurselor pe care adeseori le tratăm ca inepuizabile, din neatenţie, grabă sau obişnuinţă.

CAMPANIA NAŢIONALĂ "E TIMPUL SĂ SPUNEM STOP!”

Promisiunea, ofeririea sau darea de bani ori alte foloase, precum şi pretinderea, primirea de bani sau alte foloase, acceptarea promisiunii unor astfel de foloase sau nerespingerea ei, constituie infr

Campania Naţională "Ajută Pentru a fi Ajutat" - 2%

Numai împreună putem dobândi produse şi servicii de calitate şi numai împreună putem deveni consumatori respectaţi!

Campanie de Conştientizare - Jocurile de Noroc Creează Dependenţă

Scopul campaniei de comunicare este acela de a conştientiza publicul jucător şi publicul potenţial jucător asupra riscului de dependenţă provocat de practica în exces a jocurilor de noroc, fără a desc

Programul Pentru Protecţia Consumatorilor de Produse şi Servicii de Asigurări - Campania Naţională "E Timpul să spunem Stop!"

Programul îşi propune informarea consumatorilor cu privire la drepturile legitime de care aceştia beneficiază, pentru a contracara expansiunea flagelului dării şi primirii de foloase necuvenite, ce ar

CAMPANIA NAŢIONALĂ SERVICIUL DE CONSULTANŢĂ DESTINAT AGENŢILOR ECONOMICI INFO-CONSULT

Acest nou serviciu oferit de A.N.P.C.P.P.S. România în parteneriat cu Institutul Naţional al Consumului - ROINC din România se doreşte a fi un nou instrument de educare şi informare

Centrul de Informare Europe Direct Braşov

Obiectivul general al proiectului îl constituie îmbunătăţirea nivelului de comunicare, facilitarea unei interacţiuni directe între cetăţeni şi Comisia Europeană prin informarea activă şi directă atât

Campania naţională -

În România capacitatea de autoprotecţie este scăzută pe de o parte din cauza nivelului redus de informare şi educare a consumatorilor şi, pe de altă parte, a blocării procesului de structu

Campania Naţională "Un Om Prevenit Face cât doi"

Programul îşi propune informarea consumatorilor cu privire la drepturile legitime de care aceştia beneficiază, pentru a contracara expansiunea produselor de calitate îndoielnică pe piaţa românească.

Campania Naţională Pentru Protecţia Mediului “Nu Risipiţi Apa!”

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România este o organizaţie neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu p

Campania Naţională Pentru Protecţia Mediului "Economisiţi energia!"

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România este o organizaţie neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu p

Campania Naţională Împotriva Produselor şi Mărfurilor Provenite din Contrabandă

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România este o organizaţie neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu p

Campania Naţională de Educare şi Informare "Agenda Europa - E alegerea ta!" - 2008 - 2009

Proiectul Agenda Europa „E alegerea ta” este rezultatul eforturilor conjugate la nivel european, pentru ca tinerii să beneficieze de o educaţie fundamentală în domeniile sănătăţii, consumului şi prote

Campania Naţională de Educare şi Informare "Agenda Europa - E alegerea ta!" - 2007 - 2008

Proiectul Agenda Europa „E alegerea ta” este rezultatul eforturilor conjugate la nivel european, pentru ca tinerii să beneficieze de o educaţie fundamentală în domeniile sănătăţii, consumului şi prote

Ziua copilului in Parcul Herestrau din Bucuresti

Poze de la campania "Ziua copilului" Din parcul Herestrau din Bucuresti

Ecologizare Sinaia

Fotografii de la actiunea de ecologizare de pe Valea Prahovei in perioada 23-24 mai 2009

Ecologizare Litoral

Fotografii de la actiunea de ecologizare a litoralului in perioada 23-24 mai 2009

Lacul Plumbuita

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România, împreună cu Asociaţia Operatorilor din Agricultura Ecologică, lansează vineri, 05 iunie 2009,

Inchide, stinge, recicleaza!

Campania nationala de educare si informare a consumatorilor privind consumul si dezvoltarea durabila.

PROGRAMUL NATIONAL DE CRESTERE A ACCESULUI LA JUSTITIE SI DE DEZVOLTARE A SOLUTIILOR ALTERNATIVE DE MEDIERE SI ARBITRAJ

Programul National de Crestere a Accesului la Justitie si de Dezvoltare a Solutiilor Alternative de Mediere si Arbitraj reprezintă o problemă de interes general, pentru că, asimilarea şi aplicarea leg

Programul Pentru Protecţia Consumatorilor de Servicii Aviatice în Perspectiva Implementării Noilor Tehnologii

Nivelul de informare şi educare al consumatorilor din România este scăzut, ca urmare a cultivării timp de peste 60 de ani a mentalităţii de asistaţi, iar procesul de structurare asociativă a acestora

Programul Pentru Protecţia Consumatorilor de Televiziune Digitală

Protecţia consumatorilor se realizează prin îmbinarea autoprotecţiei individuale şi asociative, considerată calea principală de protecţie, fiind cea mai sigură, mai eficace şi mai puţin costisitoare,

Programul Pentru Protecţia Consumatorilor De Transport Maritim şi Fluvial

Protecţia consumatorilor constă în apărarea drepturilor fundamentale ale acestora: protecţia vieţii, sănătăţii şi securităţii; asigurarea satisfacerii nevoilor şi trebuinţelor vitale; mediu sănătos; p

Programul Naţional Anticontrafacere - Drepturile Legitime ale Consumatorilor Privind Achiziţionarea de Produse Nepiratate şi Necontrafăcute

Obiectivele Strategiei privind protecţia consumatorilor 2006 - 2008, a InfoCons au fost stabilite în concordanţă cu învăţămintele experienţei internaţionale, cu modelul legislativ şi instituţi

Programul Naţional Pentru Protecţia Consumatorului de Servicii şi Produse Financiare

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Produselor şi Serviciilor din România este o organizaţie neguvernamentală, reprezentativă, ce apără drepturile consumatorilor şi promo

Programul Naţional Pentru Protecţia Consumatorilor de Jocuri de Noroc

Protecţia consumatorilor de jocuri de noroc reprezintă o problemă de interes general [...]

Programul Naţional pentru Protecţia Consumatorilor de Produse Farmaceutice

Protecţia consumatorilor de produse şi servicii farmaceutice reprezintă o problemă de interes general, pentru că asimilarea şi aplicarea legislaţiei europene, în plan sectorial, presupune adaptarea ra

Programul Naţional pentru Protecţia Consumatorilor de Produse şi Servicii Medicale

În perioada 2003 - 2006, am elaborat lucrări ştiinţifice referitoare la informarea corectă asupra produselor şi serviciilor medicale, care au fost cuprinse în două volume, şi anume:„Protectia consumat

Programul Naţional pentru Protecţia Consumatorilor de Produse şi Servicii Cosmetice şi de Îngrijire Corporală

Deoarece pentru InfoCons problema privind produsele şi serviciile cosmetice şi de îngrijire corporală reprezintă un obiectiv important, desfăşurăm activităţi precum [...]

Programul Naţional pentru Protecţia Consumatorilor Privind Informarea Corectă Asupra Etichetării Produselor

Protecţia consumatorilor privind informarea corectă asupra etichetării produselor reprezintă o problemă de interes general, pentru că asimilarea şi aplicarea legislaţiei europene, în plan sectorial, p

Programul Pentru Protecţia Consumatorilor de Ciocolată şi Produse din Ciocolată

Protectia consumatorilor de ciocolata si produse din ciocolata reprezintă o problemă de interes general, pentru că asimilarea şi aplicarea legislaţiei europene, în plan sectorial, presupune adaptarea

Programul Pentru Protecţia Consumatorilor de produse avicole

Deoarece pentru InfoCons problema privind protectia consumatorilor de produse avicole reprezintă un obiectiv important, desfăşurăm activităţi precum: monitorizarea activităţii legislative spec

Protectia Consumatorilor în Domeniul Comerţului cu Produse de Artă şi al Creației Intelectuale

Continutul Proiectului: Realizarea unui "Sistem operational de informare si educare a cetatenilor in procesul de prevenire a contrafacerilor si proliferarii falsurilor operelor de arta si a creatiilor

Programul Pentru Protecţia Consumatorilor Împotriva Produselor şi Mărfurilor Provenite din Contrabandă

InfoConsomânia în parteneriat cu Institutul Naţional al Consumului iniţiază începând cu 01 august 2007 primul Birou Independent pentru Protecţia Consumatorilor Împotriva Produselor şi Mărfurilo

Programul Pentru Protecţia Consumatorilor În Domeniul Pensiilor Private

InfoConsomânia în parteneriat cu Institutul Naţional al Consumului iniţiază începând cu 23 iulie 2007 primul Birou Independent pentru Protecţia Consumatorilor în Domeniul Pensiilor Private pri

Colegiul pentru Protecţia Consumatorilor

Un program de cursuri si training-uri destinat furnizorilor de produse si servicii.

Programul Pentru Protecţia Consumatorilor de Comerţ Electronic

protectia consumatorilor de comert electronic reprezintă o problemă de interes general, pentru că, asimilarea şi aplicarea legislaţiei europene, în plan sectorial, presupune adaptarea rapidă a i

Programul politici de mediere si actiuni de protejare a consumatorilor

În prezent este pregătită pentru editare lucrarea „Protecţia consumatorilor şi concurenţa pe piaţă din perspectiva societăţii civile" care abordează şi problema Politicii de Mediere si Actiunilor de P

Global learning approach on food waste in non-formal education

Lot 2: Global Learning education and campaigning and advocacy projects led by a CSO or an association of CSOs from EU 13 member states

Option 1 – Global learning education

Parteneri : Asociatia InfoCons, Lithuanian Consumer Institute, Green Liberty (Letonia) , The Estonian Union of Co-operative Housing Associations (EKYL), Centre for education and informing consumers (Croatia), Bulgarian National Association Active Consumers si  Consumers Association of Bangladesh (CAB).

Perioada implementare (octombrie 2017- octombrie 2020)

Actiunile proiectului vor avea un impact pozitiv asupra tuturor aspectelor ce tin de durabilitatea si consumul sustenabil, atat cetatenii in tarile in curs de dezvoltare cat si pentru cetatenii din taile UE.

Activitatile proiectului vor completa lipsa de educare si informare legate de problematica globala a deseurilor alimentare si vor spori gradul de constientizare a interdependentei globale si a problemelor de mediu cu impact asupra dezvoltarii sociale. De asemenea activitatile proiectului vor promova abilitatile de modificare a consumului de alimente si vor reduce saracia la nivel global. Mia mult de 2 milioane de Cetateni la nivelul U.E. vor cunoaste si vor aplica aptitudinile dobandite in cadrul acsetui Proiect cu privire la consumul durabil, intelegand ca un consum de alimente mai bine gestionat poate deschide posibilitati de consum pentru alte categorii de persoane.

Grupul tinta al proiectului : 2.000.000 membrii de gospodarie, 3.000 de profesioniti in domeniul educatiei, 1.000 de reprezentanti ai ONG-urilor si lideri de opinie.

Intelegea asupra impactului global datorat deseurilor alimentare, va conduce la reducerea risipei alimentare care va conduce in mod direct la reducerea ecologica si impactul asupra mediului, precum si la reducerea costurilor pentru gospodarii.

STEPS FOR YOUTH -Training Course - youth workers 

Linia de Finantare a Comisiei Europene:  ERASMUS +
Perioada de desfasurare :  07-16 Octombrie 2017
Organizator: Kinderfreunde Austria
Parteneri: Romania, Italia, Spania, Portugalia, Slovacia, Republica Ceha
Participanti: 23 + 2 traineri
Locație: Klaffer, Austria

Descriere proiect: Lucrătorii de tineret au nevoie de noi metode de dezvoltare personală in activitățile desfășurate cu tinerii ,in cadrul organizațiilor din care fac parte.

Obiective:

  • experimentarea de metode de dezvoltare personală pentru.lucratorii de tineret;
  •  imbunătățirea cunoștințelor in dezvoltare personală si facilitarea de metode de dezvoltare personală la nivelul participantilor;
  • dezvoltarea abilitaților pentru.facilitarea metodelor de dezvoltare personală de către participanti;
  • dezvoltarea competentelor pentr.crearea de noi metode de dezvoltare personală 

Proiectul cuprinde activitati: de management, workshop-uri de dezvoltare personală, de metode, activitati non formale: facilitare grafica, joc de rol, psihodrama, improvizație, discuție facilitata.


EXPLORE (SOCIAL) MEDIA - Proiect Erasmus plus - Mobilitati tineret 

Tari participante: Romania, Austria, Finlanda, Bulgaria, Italia, Lituania, Slovacia, Polonia.
Organizator: Kinderfreunde Austria

Participanti: 6 tineri cu varsta intre 13-18 ani/tara + 1 lider 

Descrierea proiectului: Rolul social media in viața tinerilor este foarte important. Uneori social media nu face altceva decât sa promoveze violenta, rasismul, discriminarea. Acest fenomen duce la intoleranta si discriminare fata de refugiați, azilanți, dar si persoane dezavantajate din societate.

Pe de alta parte exista si o latura pozitivă a social media.Folosind aceasta latura si dezvoltând competentele digitale ale tinerilor, aceștia pot sa-si imbunătățească șansele pt. a găsi un loc de munca,pt  a se conecta cu persoane cu aceleași interese si pentru a -si dezvolta încrederea in sine.

In acest proiect se vor folosi metode nonformale si participanții vor lua parte la diferite workshop-uri conform programului. (27 Decembrie 2017 - 06 Ianuarie 2018 Klaffer, Austria).


Connect to human rights Proiect în Austria de tip Erasmus plus cu subiectul integrarea refugiaților, cunoașterea drepturilor omului, la care au participat 44 de membri din șapte țări: Austria, Italia, Slovacia, Romania, Bulgaria, Polonia și Grecia.

European Vagabond - Proiect Danemarca - Erasmus plus (cetățenie europeană, integrare) - 5 țări: Danemarca , România, Spania, Polonia, Franța - 30 participanți

TRACORE - Training for Consumer Rights Empowerment/TR/2009/FZF/0306279215
Proiectul TRACORE își propune să încurajeze crearea de rețele de dialog social între Turcia și statele Uniunii Europene, dezvoltarea de politici de rang înalt în Turcia prin alinierea cu politicile Uniunii Europene cu privire la Protecția Consumatorilor, să producă intrumente online de învățare TRACORE precum și să ridice gradul de conștientizare si inforare a consumatorilor utilizând resursele online ale TRACORE.

POSDRU/168/6.1/S/145501 - ”SES – Să Evoluăm Sustenabil” - Ministerul Fondurilor Europene – Directia Nationala Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane
Obiectivul general al proiectului il reprezinta crearea de noi servicii si oportunitati de(re)integrare socio-profesionala pentru 132 de persoane din grupuri vulnerabile, cu dificultati de integrare pe piata muncii. Obiectivul general va fi realizat prin infiintarea, dezvoltarea si promovarea a 11 structuri de economie sociala in cadrul a 4 regiuni (Bucuresti-Ilfov, Sud-Est, Centru si Sud-Muntenia), care vor oferi 75 noi locuri de munca, din care 50 vor fi ocupate de persoane din grupuri vulnerabile si prin calificare/perfectionare profesionala, consiliere si dezvoltare persoanala si alte activitati integrate menita sa sprijine grupul tinta (2014- 2015)

System for Prevention and Combat Identity Theft HOME/2013/ISEC/FINEC/4000005234
Obiectivul proiectului este crestearea gradului de informare a cetatenilor, schimbul de bune practici, promovarea de noi tehnologii care sa ajute autoritatile in lupta impotriva cazurilor de furt de identitate (2014 - 2016)

Bursa locurilor de practica
sistem integrat de orientare, consiliere in cariera, mentorat si stagii de practica pentru studenti - AMPOSDRU Fondul Social European, Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 - Obiectul general consta in cresterea gradului de integrare a studentilor din domeniul de specializare marketing pe piata fortei de munca in concordanta cu calificarile si competentele dobandite in urma studiilor de licenta si/sau masterat. Dezvoltarea abilitatilor de munca pentru studentii aflati in situatia de tranzitie de la ciclul universitar la viata activa, prin activitati de informare si mentorat cu privire la integrarea profesionala, precum si activitati de practica in cadrul unor organizatii din tara (2014-2015)

Operation HipPocrates - EU OPERATION TO DEVELOP AND ENLARGE EXPERTIZE IN TACKLING THE TRADE OF FAKE MEDICINE TROUGH THE INTERNET
Dezvoltarea si consolidarea expertizei , expertilor in identificarea comertului de medicamente contrafacute prin intermediul internetului.
Îmbunatatirea operatiunilor si schimbului de bune practici; Dezvoltarea metodologiei trane the trainer (2014 - 2015) - http://www.hippocrates-project.eu/

Mobility, a paradigm of European citizens
Proiectul se desfasoara in 8 țări (Bulgaria, Italia, Lituania, Portugalia, România, Serbia, Slovacia, Spania).Inițiativa este coordonată de către Rețeaua de Cetățenie Activă, interfața europeană a ONG-urilor italiene - Cittadinanzattiva - și realizata cu sprijinul Programului Europa pentru Cetățeni al Uniunii Europene; (2013 – 2014)

 OLAF /2012/ D5/082 EU funded projects law and administrative practices in the field of fraud prevention (2013)

COBALT – „COmmunicating, Building of Awareness, Leadership competence and Transfering knowledge on sustainable use of raw materials”
Proiectul se desfasoara pe o perioada de 2 ani, fiind finantat de Comisia Europeana din cadrul Seventh Framework Programme (FP7). Parteneri ai proiectului sunt: Vienna University of Economics and Business, Research Institute for Managing Sustainability / Coordinator (Austria), Ecologic Institut gemeinnützige GmbH (Germania), BIO Intelligence Service (Franta), Luleå University of Technology, Department of Civil, Environmental and Natural Resources Engineering (Suedia), TECNOMA (Spania); (2013 – 2015)- http://www.cobalt-fp7.eu/

ME IS MINE - Identity Theft Observatory Model
finantat din fonduri europene, proiect desfasurat in colaborare cu ADICONSUM – organizatie de consumatori din Italia. Proiectul ME is MINE are ca obiectiv pe termen lung reducerea cazurilor de furt de identitate si popularizarea drepturilor consumatorilor cu privire la protectia datelor cu caracter personal si crearea unui Observator national, cu privire la problema supusa atentiei, in Romania si in Italia (2012 - 2014) - http://www.furtdeidentitate.ro/furtul-de-identitate/ce-este-furtul-de-identitate/

Consumatori Activi – Campania Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor din România, “E dreptul tău! Acţionează!”
este o inițiativă a Comisiei Europene. Campania a fost lansată în iunie 2012 şi se va desfăşura pe parcursul unui an. Consortiul proiectului este format din InfoCons, APC-Romania si ECC Romania. (2012-2013)

Lifelong Learning Programme - Grundtvig "Educatie pentru incluziunea persoanelor cu dizabilitati”
Coordinator: ADICONSUM - Associazione Difesa Consumatori e Ambiente (Italy) CONSUMERS’ PROTECTION UNION OF SERRES (Greece) Tüketiciyi Koruma Derneği TUKODER (Turkey); Youth Career & Advising Center (Lithuania); (2011 -2013)

Centrul de Informare EUROPE DIRECT
Rețea de informare care ofera acces la informaţii atat cu caracter general despre Uniunea Europeană cat si la servicii locale de informare oferite de acest centru. (2011 -2012)

Lifelong Learning Programme - Grundtvig "Provocări în învățarea pe tot parcursul vieții
Ce sanse au pentru a beneficia de educatie" Uniunea de Protecție a Consumatorilor Serres - Grece, ADICONSUM - Associazione DIFESA Consumatori e Ambiente - Italia) (2009 -2011)

CONSUMECO
Cercetari complexe privind elaborarea unui model comportamental al consumatorului de produse agroalimentare ecologice in vederea stabilirii de noi metode si instrumente de marketing utile producatorilor romani pentru cresterea competitivitatii (2008 - 2011)

Politicile de etichetare a produselor alcoolice pentru a proteja tinerii
Parteneriat cu: Protect-OIVO - CRIOC - Belgia, EUROCARE, Universitatea din Köln, Centrul de Excelență în Cercetare Aplicată, Institut National de Consum - Franța, Lituania Federația Națională de consum, Asociația Nationala pentru Protecția Consumatorilor din Ungaria (OFE Ungaria)) (2009-2010)

Crearea unui catalog tehnic european al fraudelor la dispoziția autorităților judiciare și polițienești pe baza unei rețele de alerte și informații facilitate de entități și cetățeni
Parteneriat cu: Asociación de Usuarios de Bancos, Cajas y seguros - Spania, Cehia Consumer Association (SCS) - Republica Cehă, Federconsumatori - Italia, Asociația Națională Consumatori- Bulgaria, Lituania Federația Națională de consum, Asociația consumatorilor din Slovacia - Slovacia, MIPOR - Institutul de Cercetare International Consumer - Slovenia) (2008-2009)

Ciclu european de seminarii pentru prevenirea fraudei în mijloacele de plată
în colaborare cu autoritățile polițienești și judiciare, Asociatii ale consumatorilor și a organizațiilor profesionale - Parteneriat cu: Asociación de Usuarios de Bancos, Cajas y seguros - Spania, Cehia Consumer Association ( SCS) - Republica Cehă, Federconsumatori - Italia, Asociația Națională Consumatori- Bulgaria, Lituania Federația Națională de Consum, Asociația consumatorilor din Slovacia - Slovacia, MIPOR - Institutul de Cercetare International Consumer - Slovenia) (2008 - 2009)

Informații comparative pentru consumatori cu privire la serviciile financiare
Parteneriat cu: SOS - Asociația Protectiei Consumatorilor din Republica Cehă - Cehia, Stiftung Warentest - Germania, Bulgaria National Consumatorii de asociere - Bulgaria, Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor din Ungaria (OFE Ungaria) - Ungaria, Federacja Konsumentów - Polonia, A3S - Asociácia spotrebiteľských subjektov Slovenska (Asociația slovacă Entitățile de consum) - Slovacia, MIPOR - Institutul International Consumer Research - Slovenia) (2007-2009)

Dolceta
Educație pentru dezvoltarea On-line a consumatorilor; Pan-european project (2007 - 2009)

Monitorizarea și evaluarea stării drepturilor in ce priveste cetățenia europeană activă
Parteneriat cu: Fondazione CITTADINANZA Attiva - Italia (2007 - 2008)

Informarea cetățenilor Uniunii Europene referitor la litigiile derivate din contracte civile
Parteneriat cu: Asociación de Usuarios de Bancos, Cajas y seguros - Spania, Verbraucherschutzzentrale - Belgia, Consumer CZ - Cehia, ADOC - Protectia Consumatorilor italieni și Asociația Orientare - Italia, CLCV - Consommation, Logement et Cadre de Vie, Franța, Lituania Federația Naționala de consum, Asociația Consumatorilor din Polonia - Polonia, APDC-Associação Portuguesa de Direito face Consumo - Portugalia, Asociația consumatorilor din Slovacia - Slovacia (2007 - 2008)

Organizațiile de consumatori și serviciile de interes general: evaluarea de către cetățeni a autorităților de reglementare
Parteneriat cu: Fondazione CITTADINANZA Attiva - Italia, Cipru Consumer Association - Cipru, Asociația protectiei consumatorilor a Republicii Cehe - Cehia, Asociația de consumatori din Polonia, Asociația Consumatorilor din Slovacia - Slovacia, Confederación de Consumidores y Usuarios - Spania, Rutland Citizens Advice Bureau - Marea Britanie), (2006 - 2008)

Descarcă Noul Cod Civil

Descarcă Noul Cod Civil - Brosura pe intelesul tuturor

Codul Consumului

Regulamentul de organizare a Centrului SAL în Domeniul Bancar şi de funcţionare a Colegiului de coordonare

Ghid legislativ Protecția Consumatorilor

Regulamentul (CE) nr. 1333/2008 al Parlamentului European și al Consiliului privind aditivii alimentari

OUG pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale.

SPONSORIZAREA - Oportunitati si Beneficii

Ghid de aplicare al Legii împotriva fumatului

Modificări aduse de Ordonanţa nr. 9/2016

Modificări aduse de Ordonanţa nr. 9/2016

Începand de ieri, 29 februarie 2016 a intrat în vigoare Ordonanţa nr. 9/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 449/2003 privind comercializarea produselor.

ORDIN nr. 594 din 15 decembrie 2014

ORDIN nr. 594 din 15 decembrie 2014 privind modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr.72/2010 privind unele măsuri de informare a consumatorilor Pub

ORDIN nr. 505 din 31 octombrie 2014

ORDIN nr. 505 din 31 octombrie 2014 privind unele măsuri de informare a consumatorilor de către prestatorii de servicii de plată care desfăşoară operaţiuni de plată prin intermediul ATM-urilo

Legea 202/2013 pentru modificarea si completarea Legii nr. 158/2008 privind publicitatea inselatoare si publicitatea comparativa

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 399 din 3 iulie 2013 Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.  Art. 1 Legea nr. 158/2008 privind publicitatea inselatoare si publicit

Nou Cod Civil

Noul Cod Civil pe înțelesul tuturor

Lege nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora

Lege nr. 449/2003 din 12/11/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora. Versiune actualizata la data de 27/12/2008   CAPITOLUL I  

Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control

În vigoare de la 18.07.2003 Lei cu TVA Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesionişti şi consumatori

Text publicat în Monitorul Oficial al României. În vigoare de la 10.12.2000   CAPITOLUL I  Dispoziţii generale Art. 1. (1)&nb

Partenerii noștri
Super Consumator
Facebook Twitter YouTube Google+